پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4977
-
الف
+

مراسم رونمایی از مستند «اکبر آقا، آکتور صدا»

اکبر منانی گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی چون "پوآرو" مورد تجلیل قرار گرفت.

اکبر منانی گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی چون "پوآرو" مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم  رونمایی از مستند «اکبر آقا، آکتور صدا» به تهیه کنندگی و کارگردانی "ابوالفضل توکلی" و پاسداشت اکبر منانی دوبلور، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت امروز شنبه هشتم اردیبهشت در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

"اکبر منانی " در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: از نظر اخلاقی می خواهم از همه همکاران و دوستانم تشکر کنم که در این مراسم حضور یافتند. من از این همه محبت دوست دارم اشک شوق بریزم. 

وی ادامه داد: شاید باور نکنید من بعد از حدود ۶۰ سال کار اولین بار است که در چنین جلسه ای حضور پیدا می کنم و این همه مشتاق می بینم. 

این گوینده‌ی با سابقه با یادی از درگذشتگان این عرصه بیان کرد: مرحوم بهرام زند، عطالله کاملی و منوچهر نوذری خیلی در این حرفه به من کمک کردند.

منافی اظهار کرد: چه خوب است که رسانه ها قبل از اینکه افراد فوت کنند از آنها قدردانی کنند. اعتقاد من این است که بالاترین هنرها گویندگی است. من به گویندگی بسیار علاقه دارم و خاطرم هست به صورته ۲۴ ساعت کار می کردم. به طور مثال تا ۱۱ شب دوبله کار می کردم و بعد از ۱۱ شب تا ۶ صبح به رادیو می رفتم.

"اکبر منانی" (زاده ۱۴ تیر ۱۳۱۸ برابر ۱۹۳۹ میلادی در اصفهان) دوبلور، مدیر دوبلاژ و گوینده ایرانی است.

او کار حرفه‌ای دوبله را از سال ۱۳۴۰،  گویندگی در رادیو را از سال ۱۳۴۲ و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۴۳ شروع کرد. وی در دوبله‌ی فیلم‌ها و انیمیشن‌های بسیاری حضور داشته است.

"اکبر منانی" نخستین منبع مدون تاریخ دوبله ایران را با نام «سرگذشت دوبلهٔ ایران و صداهای ماندگارش» نوشته‌است.

س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر